Kursumuzun son gününde kursiyerlerimize uyguladığımız teorik ve pratik sınavlarımız ile Okuma Yazma Seferberliği kapsamında açtığımız 1. Kademe Okuma Yazma kursumuz sona ermiştir. Kursiyerlerimizi, gösterdikleri gayretten dolayı tebrik eder, okuma azimlerinin bir ömür boyu eksilmeden sürmesini dileriz.
J sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve J sesi görsel dikte çalışmaları (2 Adet);
F sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve F sesi görsel dikte çalışmaları (3 Adet);
Gökhan Evliyaoğlu´nun Allah´ın Melekleri adlı şiirini, 4/A sınıfından Nisanur Barut adlı öğrencimiz seslendiriyor. Kendisini tebrik ediyoruz.
Ğ sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve Ğ sesi görsel dikte çalışmaları (2 Adet);
Miniklerimiz artık okuyor ve heyecanla seslerin bitmesini bekliyor. Hepsine başarılar dileriz.
V sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve V sesi görsel dikte çalışmaları (3 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
H sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve H sesi görsel dikte çalışmaları (2 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
Gönüllülük esasıyla yaptığımız, 1. sınıflar için destekleme çalışmalarımız hafta sonları aralıksız olarak devam ediyor. Her şey onların daha iyi okuması için.
Seslerde sona geldikçe miniklerimizin okuma azmi katlanarak artıyor. Hepsine kucak dolusu sevgiler gönderiyoruz.
P sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve P sesi görsel dikte çalışmaları (5 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
Bıcırıklara okuma yolunda başarılar dileriz. Sadece okumak değil, önemli olan okuduğunu anlamaktır.
C sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve C sesi görsel dikte çalışmaları (5 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
Son seslere yaklaştığımız bu günlerde, miniklerimiz okuma yolunda azimle ilerliyor. Hepsine başarılar dileriz.
Ş sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve Ş sesi görsel dikte çalışmaları (6 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
Çok şükür, uzun zamandan beri beklenen kar yağışı bugün itibariyle köyümüzde de etkisini göstermeye başladı. Kar adeta dört gözle yağması beklenen çok değerli bir berekettir. Toprağa can, suya katkı, ürünlere bereket, herkese sevinç verir. Öğrencilerimizin yüzündeki gülücüklerin eksik olmaması dileğiyle...
G sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve G sesi görsel dikte çalışmaları (4 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
Okulumuzda eksik olan temizlik malzemeleri, okul-aile birliğinin destekleri ile karşılanmıştır. Okul-Aile birliğimize ve bütün velilerimize katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz.
2/A Sınıfı öğrencilerimiz Kıvanç Kerim Yiğit, Burak Yiğit ve Musa Barut´un sesli okuma çalışması.
Cengiz Numanoğlu´nun yazdığı ´´Farkında mısın?´´ adlı şiirden bir bölüm okuyan 4/A sınıfı öğrencimiz Aleyna Yiğit´e teşekkür ediyoruz.
Okulumuzdaki 1. Kademe okuma yazma kursu devam etmektedir. 20 Ocak 2019 günü son bulacaktır. Devamında açılacak olan 2. kademe kursumuz için de kitaplarımız şimdiden temin edilmiştir. Kurslarımıza olan desteklerinden dolayı Tuşba Halk Eğitim Merkezi çalışanlarına ve Müdür Yardımcısı Abdulhamit KULTAS beye teşekkürlerimizi sunarız. Hepsine çalışmalarında başarılar dileriz.
Aralık ayında da değerler eğitimi çalışmalarımız, dürüstlük değerini kazandırıcı etkinliklerle devam etmektedir.
Miniklerimizin okuma heveslerinin daimi olması dileğiyle, hepsine okuma hayatlarında başarılar diliyoruz.
Bütün bıcırıklarımıza ve desteklerini esirgemeyen velilerine gayretlerinden dolayı teşekkürler.
Ç sesi kelimeleri görselli duvara asma, deftere yapıştırma kartları ve Ç sesi görsel dikte çalışmaları (5 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın bağlantısı sayfanın altındadır.
ÖĞRENCİ SOSYAL MEDYA VELİ İZİN BELGESİ aşağıda sunulmuştur. Okulumuzda öğrenim görmekte olan öğrencimizin izin durumunda herhangi bir değişiklik yapmak istediğinizde izin belgesini doldurarak sınıf öğretmenimize teslim etmeniz yeterli olacaktır.
Okul Aile birliğimize özverilerinden, bütün velilerimize maddi ve manevi desteklerinden ve okula, öğretmenlerine, olan güvenlerinden dolayı minnetlerimizi sunuyoruz. Okulumuz, duyarlı velilerimiz sayesinde eğitim içerikleri açısından zengin, fiziki açıdan eksiksiz olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
1. Sınıf öğrencilerimize, yoğun geçen okuma-yazma sürecinde destek amaçlı, gönüllülük esasıyla yaptığımız çalışmamızda, soğuk hava şartlarına rağmen devam sağlayan, sıcak sınıfımızı daha da ısıtan miniklerimize gösterdikleri gayretten dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Ana Sınıfı 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı 48-60 Ay Grubu Rehberlik Hizmetleri Yıllık Planı, Aylık Raporları ve Okul Öncesi Eğitim Rehberlik Programı.
1/A sınıfımızın, B sesi hecelerini, kelimelerini ve kısa bir metni okuma çalışmasından görseller;
1/A sınıfı miniklerimizin, palyaço üzerindeki b sesi hecelerini okuma, sonrasında palyaçoyu boyama ve kesme çalışması.
Miniklerimizle yaptığımız, yerli malı kullanmanın önemi üzerine farkındalık çalışması ve arkasından pano süslemesi. Hepsine emeklerinden dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Öğrencilerin bağımlılık konularına duyarlılığını artırmak, yeteneklerini teşvik etmek ve başarılı bulunan eserleri ödüllendirmek amacıyla gerçekleştirilen Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek yarışması 2011 yılından beri her yıl düzenli olarak yapılmaktadır.
Bağımlılık konulu eserlerin değerlendirildiği Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek yarışması, 2011-2016 yılları arasında ilkokul, ortaokul ve liseler arasında afiş, resim, karikatür, kompozisyon ve şiir alanlarında düzenlenmiştir. 2017 yılından itibaren yarışmanın formatında değişikliğe gidilerek edebi ve görsel kategori olarak 2 ana dalda ilkokul, ortaokul ve liseler arasında toplam 18 ödül belirlenmiştir.
2017 yılından beri tüm Türkiye’de düzenlenen yarışmada il birincileri ödüllendirilecek, 81 ilin ilkokul, ortaokul, lise birincileri Türkiye Finali jürisi tarafından değerlendirilecektir.
ATATÜRK VE YERLİ MALI
Yalova´da uzun süre kaldık. Akşamları Atatürk´ün sofrası yine konuklarla dolup taşıyor, birçok yurt sorunları bu sofrada görüşülüyordu. Bir akşam yerli malı kullanılması üstüne bir konuşma oldu. Herkes düşüncesini söylüyor, yurtta yerli endüstrinin gelişmesi için büyük bir kampanya açılması, herkesin yerli malı yemesi, yerli malı giyinmesi isteniyordu. Yerli Malı Haftası´nın açıklanışı da bu günlere rastlar. Atatürk, herkesin öne sürdüğü düşünceleri, her zamanki dikkatiyle dinleyip:
"Bundan sonra önder olarak benim de yerli malı kullanmam gerek. Gardıroptaki elbiselerimi getirin. Köşkün önünde yakın" buyruğunu verdi. Herkeste bir sessizlik... O şen, gürültülü sofra sanki bir anda mezar sessizliğine bürünmüştü. Herkes birbirinin yüzüne bakıyordu. Sessizliği ilk önce, konuklar arasında bulunan Ulus Gazetesi Başyazarı Falih Rıfkı Atay bozmaya cesaret edebildi: "Paşacığım, elbiseleri yakmayın, birer tanesini bizlere verin. Biz de hatıra olarak saklayalım" deyince, Atatürk hafifçe gülümsedi: "Peki" dedi. Orada hazır bulunan herkese birer kat elbise verildi. Bir gün sonra Beyoğlu´nun tanınmış terzilerinden Arman, Yalova´ya getirildi. Atatürk, Köşk´tekilerin gözleri önünde yerli kumaştan elbiselerini kestirdi ve diktirdi. O olaydan sonra Atatürk, elbiselerini hep yerli kumaştan seçip Arman´a diktirmiştir. Bir daha İsviçre´den kumaş gelmedi.
( Cemal Granda )
Günümüz sirenlerinde hem anons yapılabilmekte hem de anlamları önceden bilinen ikaz ve alarm işaretleri verilebilmektedir. Ülkemizde kullanılmakta olan İkaz ve Alarm işaretleri 4’e ayrılır:
- Sarı İkaz
- Kırmızı Alarm
- Siyah Alarm (KBRN Alarmı)
- Beyaz ikaz (Tehlike Geçti İkazı) olmak üzere dörde ayrılır.
Z Sesi Kelimeleri Görselli Duvara Asma, Deftere Yapıştırma Kartları ve Z Sesi Görsel Dikte Çalışmaları (5 Adet);
Miniklerimizin 1. sınıf sürecinde gösterdikleri gayretlerinin bir ömür boyu devam etmesini diliyoruz.
Dünya üzerinde insanlar yaşadıkça hayatın anlam ve önemi vardır. Üzerinde insan yaşamayan bir dünyanın ne kadar boş ve ne kadar anlamsız olduğunu ifade etmeye gerek yoktur. Dünya kuruldu kurulalı, insanlar sürekli ve çeşitli anlaşmazlıklar nedeniyle birbirlerini yok etmeye çalıştılar ve büyük savaşlar çıkardılar. Bu savaşlarda milyonlarca insan öldü, öldürüldü. Yüzbinlercesi ise sakat kaldı. Yüzbinlerce aileyi kimsesiz, milyonlarca çocuğu yetim bırakan bu savaşlar insanlık için ancak bir daha olmamak şartı ile bağışlanabilecek büyük bir yüz karasıdır.
Eski çağlarda, insanlar arasında bugünkü gibi eşitlik yoktu. İnsanlar renklerine, din, dil, ırk ve cinslerine göre sınıflandırılıyordu. Toplumların üst kesiminde olup, yüksek tabakaya dahil kişiler rahat ve zevk içinde yaşıyor; alt tabakadaki insanlar ise sefalet ve yoksulluk içinde yüzüyorlardı.
Eskiden insanlar bir eşya gibi ondan ona satılırdı. Böylelerine köle denirdi. Kölelerin hiçbir hak ve özgürlüğü yoktu. Efendisi ne derse onu yapmak zorundaydı. Efendilerine karşı gelen köleler ya kırbaçlanır ya da ölüm cezasına çarptırılırdı. İnsanlığa yakışmayan bu tür davranışlar zamanla daha da artarak baskı ve zulüm dayanılmaz bir hal aldı.
İnsanların özgür olması gerektiği ve bütün insanların eşit olduğu yolundaki düşünceler ve çalışmalar ilk kez 1776 yılında Amerika ve Avrupa’da başlamıştır. Daha sonra Fransız halkı bu düşünceyi, başlarındaki kötü yöneticilerine karşı insanlığın gidişatını değiştirecek biçimde geliştirerek 1789 yılında kanlı bir ihtilal yaptı. Tarihte “Büyük Fransız ihtilali” diye anılan bu olaydan sonra da ilk “İnsan Hakları Beyannamesi” yayımlandı. Bu hareketler 19. yy.’da daha da gelişerek devam etti.
Savaş ve kölelikten kurtulmak isteyen insanlara, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Amerika Birleşik Devletleri ile İngiltere’nin kendi aralarında vardıkları bir anlaşmayla; yaşama ve korunma arzusunu pekiştirip, geniş hak ve özgürlükler verildi. Daha sonra tüm ulusların dayanağı Birleşmiş Milletler Örgütü, 10 Aralık 1948 tarihinde “İnsan Hakları Evrensel Bildirisi”ni bütün dünyaya duyurdu. Her yıl 10 Aralık’ta bu bildirinin ilan edilmesinin yıl dönümünü kutlarız.
İnsan Hakları Bildirisi, insanın değerini, onun hak ve özgürlüklerini tanıtan bir bildiridir. İnsanlar hangi ırktan, hangi dil ve dinden olursa olsun kardeştirler. Birbirlerine karşı hak ve özgürlük yönünden eşittirler. İnsanların ellerinden alınamayacak temel hak ve özgürlükleri vardır. İşte bu bildiride bunlar açıklanıp, korunmaya çalışılmaktadır. Ama ne yazıkki, yeryüzünde hala milyonlarca insan hak ve özgürlüklerinden yoksun, aç ve sefil yaşamaktadır. Bizlere düşen görev; ilerideki yıllarda yapacağımız çalışmalarla böyle insanlara yardımcı olup, hak ve özgürlüklerinin tanınmasını sağlamaktır.
Birleşmiş Milletler Örgütü tarafından 10 Aralık 1948 tarihinde yayımlanan ve kabul edilen İnsan Hakları Evrensel Bildirisi’nin özet olarak maddeleri şunlardır:
1- Hangi ulustan olursa olsun insanlar, özgür, eşit ve kardeştir.
2- İnsanlar ve kişiler hor görülemez. Onlara çeşitli nedenlerle baskı yapılamaz.
3- Özgür yaşamak ve kişilik güvenine sahip olmak herkesin hakkıdır.
4- Kimsenin fikir ve söz özgürlüğüne, rahatına ve mutluluğuna engel olunamaz.
5- Hiç kimse işkenceye, eziyete, insanlık dışı ve onur kırıcı cezalara çarptırılamaz.
6- Hiç kimse keyfi olarak mal ve mülkünden yoksun bırakılamaz.
7- Herkesin, çalışmaya, işini serbestçe seçmeye, adil ve elverişli çalışma koşullarına ve işsizlikten korunmaya hakkı vardır;
8- Anne ve baba, çocuklarına verecekleri eğitim şeklini seçmek hakkına sahiptir.
9- Hiç kimse keyfi olarak tutulamaz, alıkonulamaz veya sürülemez.
10- Her şahsın eğitimden yararlanma hakkı vardır. Eğitim parasızdır. Hiç olmazsa ilk ve temel eğitim bölümlerinde böyle olmalıdır. İlköğretim zorunludur. Teknik ve mesleki öğretimden herkes faydalanmalıdır. Yüksek öğretim, yeteneklerine göre herkese tam eşitlikle açık olmalıdır.
Görüldüğü gibi, yüce Atamızın söylediği “Yurtta sulh, cihanda sulh” parolası, tam da bildirinin özünü yansıtmaktadır. Türk Ulusu olarak bildiriye aynen uymaktayız. Tüm uluslar gibi biz de 10 Aralık 1948’de bu bildiriyi imzalayarak kabul etmişizdir. Atamızın söylediği yolda ışık tutan bu bildiri, biz Türkler için kabul edilmeyecek bir şey değildir. Her 10 Aralık yurdumuzda da İnsan Hakları Günü olarak kutlanır. Okullarda törenler; radyo, televizyon ve diğer iletişim araçları yoluyla programlar düzenlenir. Tüm bu düşünce, çaba ve çalışmaların amacı, insanların daha iyi yaşama olanaklarına sahip kılınmasıdır. İnsana, insan olmasının önem ve değerini kavratmak, tüm insanlık içinde sevginin, dostluğun yerleşmesini sağlamaktır.
1/A Sınıfı öğrencilerimize, mevsimler köşesi üzerindeki görseller açıklanarak, mevsimler, aylar ve mevsimlerde yetişen sebze ve meyvelerimiz anlatılmıştır.
Köşelerimiz köşelerde terk edilmiyor. Öğrencilerimize içerikleri ve önemleri kavratılıyor. Vatanını, milletini seven bilinçli nesiller yetişmesi okulumuzun ana misyonudur.
Miniklerimize ve ilgili ailelerine sevgilerimizi sunuyoruz. Okuma maratonunda başarılar diliyoruz.
Kursiyerlerimiz ve öğrencileriyle okuma yazma kursumuza devam ettik. Hepsine yürekten başarılar dilerim.
B Sesi Kelimeleri Görselli Duvara Asma, Deftere Yapıştırma Kartları ve B Sesi Görsel Dikte Çalışmaları (6 Adet); Diğer seslerle ilgili görsel çalışmalarımızın linki sayfanın altındadır;
Okul-Aile birliğimizin destekleriyle okulumuzun eksik olan eğitim materyalleri tamamlanmaktadır. Desteklerinden dolayı bütün velilerimize sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
Tatillerinden feragat edip, anneleriyle okullarına okuma öğrenmeye gelen miniklerimin hepsinin alnından öpüyorum.
Kursiyerlerimize gayretleri için teşekkürlerimizi sunuyoruz. Anne çocuk el ele, okuma öğrenmeye.
S Sesi Kelimeleri Görselli Duvara Asma, Deftere Yapıştırma Kartları ve S Sesi Görsel Dikte Çalışmaları (7 Adet);
Van’ın Tuşba ilçesinde kurulan yeni kent tiyatrosu; tiyatro, dans, koro ve orkestra alanlarında oluşturacağı yeni ekipleri yetiştirmek için ücretsiz bir eğitim programı sunuyor. Tuşba öncelikli olmak üzere Van sakinlerine açık olan eğitim programı, ilk çağrısını tiyatro alanında yapıyor.
Eğitim programının Aralık 2018 – Haziran 2019 dönemini kapsayacak tiyatro bölümü için başvurular, 19 – 29 yaş arası gençlere yönelik olarak, 23 Kasım – 7 Aralık 2018 tarihleri arasında alınacak. Program katılımcıları, seçmelerin ardından belirlenecek.
NASIL BAŞVURURUM?
Başvuru için öncelikle çalışma metinlerine gözatın.
Bu sayfamızdan özgeçmiş ve fotoğrafınızla başvuru yapın.
Web sitesinde kadın ve erkek adaylar için ayrı ayrı belirtilen oyun metinlerini çalışın ve tarihi daha sonra açıklanacak olan seçmelere gelin.
Eğitime katılmaya hak kazananlar web sayfamızdan duyurulacak.
TUŞBA KENT TİYATROSU
Tuşba Kent Tiyatrosu, Van’ın Tuşba ilçesindeki 12 – 29 yaş arası çocuk ve gençlere eğitim ve kültür-sanat alanlarında daha fazla ve eşit fırsat sunabilmek, onların sosyal faaliyetlere katılımını desteklemek amacıyla kuruldu.
“Çocuk ve Gençlerin Kalkınmaya Entegrasyonu Mali Destek Programı” kapsamında desteklenen proje, Tuşba Kaymakamlığı tarafından; Van Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü desteği, Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı’nın (DAKA) katkıları ve İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) iştirakiyle yürütülüyor.
Projenin ilk aşaması kapsamında, farklı alanlarda düzenlenecek eğitimler sonrasında birer tiyatro, dans, koro ve orkestra ekibi kurulması ve bütün yıla yayılan bir kültür-sanat festivali gerçekleştirilmesi planlanıyor.
Miniklerimize okumada başarılar diliyoruz. Evde veli desteğini de ihmal etmiyoruz. Bol okumalı günler dileklerimizle.
Ara
Okul-Aile birliğimizin destekleriyle, okulumuzun ihtiyacı olan eğitim materyalleri karşılanmaktadır. Bütün velilerimize sonsuz teşekkürler.
Değerler Eğitimi yıllık planı, aylık raporları, pano için ayın değeri başlığı ve değerler eğitimi dosyası kapağına alttaki linklerden ulaşabilirsiniz;
Okuma-Yazma Seferberliği kapsamında açılan 1. Kademe Okuma-Yazma kursumuz başladı. Anne çocuk el ele, okuma öğrenmeye.
İş sağlığı ve güvenliği kapsamında risklerin yönetilmesi ve tehlikelerin azaltılması ile ilgili okullarımızda yapılan çalışmalardan örnekler aşağıdaki videomuzdadır. Bu videoyu paylaşmamızdaki amaç okullarla etkileşim sağlayarak güvenli okul standartlarını yakalamak, kazaları önlemek, velilerimizin okullarında, öğrencilerinin dikkat etmesi gereken kuralları fark etmesi.
Miniklerimiz okumada hızla ilerliyor. Bu zor süreçte gayretlerinden dolayı öğrencilerimize ve desteklerinden dolayı velilerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz.